Enkel og sunn pizza m/kylling

I dag laget jeg en sunn pizza med de ingrediensene jeg hadde i kjøleskapet. Jeg jobber til kl 19-20 på man-ons og da blir det noe enkelt til middag. Jeg ser hva jeg har i kjøleskapet og tar du det jeg vil bruke. Jeg vet som regel ikke helt hvordan middagen vil blir før jeg har laget den ferdig. Tar litt på en slump her og der, helt til jeg er fornøyd med smaken. Det var slik pizzaen jeg nå skal dele med dere ble komponert. Jeg hadde en pakke med ferdig pizzabunndeig, som snart gikk ut på dato, derfor brukte jeg den i dag. Jeg liker også å krydre godt slik at den blir litt sterk og smakfull.

Det tar ca 30 min å lage pizzaen fra du begynner til du sitter ved bordet og spiser.

Pizzafyll:

1 kg kyllingfilet (du kan gjerne ha mindre enn dette, jeg liker å få i meg mye protein)

1 løk

1 rød chili

1 rød paprika

lett creme fraiche

kyllingkrydder

chilikrydder

paprikakrydder

salt

maizena jævning

ost på toppen.

Skjær kyllingen i små biter og stek den på pannen med litt olje/smør. Strø på med krydder mens du steker. Bland i løk og chili, og stek til kyllingen er ferdig. Ikke stek for lenge slik at kyllingen blir tørr. Bland i 150-200 gram  creme fraiche og krydre til du får den smaken du liker. Ta i litt jevning til sausen blir litt fyldigere. Bland i paprika og la det pute et par minutter.

Når jeg skal gjøre det enkelt så kjøper jeg ferdig pizzabunn (deig) med fullkorn. Den smaker godt.

Rull ut pizzabunndeigen i langpannen, legg på fyllet, og ta på osten.  Stekes midt i oven på 225-250 grader i ca 10 min.

Det er friskt og godt med litt salat til-

Bon Apetit! 🙂

 

♥ Hilde ♥